Ads 468x60px

vineri, 29 martie 2013

09 - Judecatile



      In Sfanta Scriptura ni se spune sa prezentam drept “Cuvantul Adevarului”

2Timotei 2:15

Caută să te înfăţişezi înaintea lui Dumnezeu ca un om încercat, ca un lucrător care n-are de ce să-i fie ruşine şi care împarte drept Cuvântul adevărului.

   Acest lucru este de cea mai mare importanta cand ne ocupam de studiul judecatilor.
  Nu incercati sa va puneti de acord cu teoria “judecatii generale”. Teoria aceasta este o invenţiei a religiei si nu este amintita nicaieri in Cuvantul lui Dumnezeu. In Biblie sunt aratate cinci judecati separate care difera intre ele in
ceea ce priveste timpul, locul si scopul lor. Totusi, ele au un element comun: Judecatorul este Domnul Isus
Ioan 5:22

Tatăl nici nu judecă pe nimeni, ci toată judecata a dat-o Fiului,

          Toti oamenii – de la Adam pana la cel din urma om care se va naste pe acest pamant – vor sta inaintea Domnului Isus Hristos pentru a fi judecati.
       
I.                    Judecata pacatelor credinciosului
Ioan 5:24

Adevărat, adevărat vă spun că cine ascultă cuvintele Mele şi crede în Cel ce M-a trimis are viaţa veşnică şi nu vine la judecată, ci a trecut din moarte la viaţă.

In versetul de mai sus, Domnul nostru ne spune ca credinciosul “nu vine la judecata”. Pacatele noastre au fost judecate in Hristos la Calvar si fiecare credincios a trecut din moarte la viata”. Aceasta este o mantuire care se capata acum. Hristos a platit pentru pacatele noastre. El a fost judecat in locul celui care crede. credinciosul nu mai vine la judecata pentru ca:

1.      Isus Hristos a platit pedeapsa si in baza mortii Sale ispasitoare credinciosul este despartit pentru totdeauna de pacatele sale
Psalmul 103:12

cât este de departe răsăritul de apus, atât de mult depărtează El fărădelegile noastre de la noi.

2.      Pacatele credinciosului au fost “sterse” si Dumnezeu a promis: “nu-Mi voi mai aduce aminte de pacatele tale”
Isaia 43:25

Eu, Eu îţi şterg fărădelegile, pentru Mine, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele tale.

3.      Domnul nostru a suferit pentru pacatele noastre, “Cel neprihanit pentru cei nelegiuiti” , ca noi sa putem fi mantuiti si sa nu mai venim  la judecata ca pacatosi

1Petru 3:18

Hristos, de asemenea, a suferit o dată pentru păcate, El, Cel Neprihănit, pentru cei nelegiuiţi, ca să ne aducă la Dumnezeu. El a fost omorât în trup, dar a fost înviat în duh,

4.      Credinciosul nu va fi osandit impreuna cu lumea, intrucat Hristos a fost judecat in locul lui. “ El a fost facut pacat pentru noi”
2Corinteni 5:21

Pe Cel ce n-a cunoscut niciun păcat, El L-a făcut păcat pentru noi, ca noi să fim neprihănirea lui Dumnezeu în El.

 Hristos a fost facut blestem pentru noi pe cruce si, “ne-a rascumparat din blestemul Legii”

Galateni 3:13

Hristos ne-a răscumpărat din blestemul Legii, făcându-Se blestem pentru noi – fiindcă este scris: „Blestemat e oricine este atârnat pe lemn” –

 El “S-a aratat…. Ca sa stearga pacatul prin jertfa Sa.”

Evrei 9:26

fiindcă atunci ar fi trebuit să pătimească de mai multe ori de la întemeierea lumii; pe când acum, la sfârşitul veacurilor, S-a arătat o singură dată, ca să şteargă păcatul prin jertfa Sa.

Credinciosul nu mai vine la judecata, pentru ca pacatele lui au fost curatite

Evrei 1:3

El, care este oglindirea slavei Lui şi întipărirea Fiinţei Lui şi care ţine toate lucrurile cu cuvântul puterii Lui, a făcut curăţarea păcatelor şi a şezut la dreapta Măririi în locurile preaînalte,

II.                  Judecata de sine a credinciosului
  Credinciosul se judeca singur sau este judecat de Domnul Isus pentru indreptare.

1Corinteni 11:31-32

·  31 Dacă ne-am judeca singuri, n-am fi judecaţi.

·  32 Dar, când suntem judecaţi, suntem pedepsiţi de Domnul, ca să nu fim osândiţi odată cu lumea.

      Judecata de sine a credinciosului este mai mult decat judecarea lucrurilor din viata credinciosului. Cand credinciosul se judeca pe sine, binele si raul din viata lui vin la lumina si el va marturisi raul

1Ioan 1:9

Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.
  ,si-l va parasi
Isaia 55:5

Să se lase cel rău de calea lui, şi omul nelegiuit să se lase de gândurile lui, să se întoarcă la Domnul care va avea milă de el, la Dumnezeul nostru care nu oboseşte iertând.”

 Insa nu este de ajuns ca cel credincios sa-si judece pacatul, ci el trebuie sa se judece pe sine.

1.      Judecata de sine inseamna sa pui in  practica renuntarea de sine, pentru ca atunci cand credinciosul se vede pe sine asa cum il vede Dumnezeu  pe el, va renunta la eul lui. Inseamna sa inlocuiasca viata eului cu viata lui Hristos

Coloseni 3:4

Când Se va arăta Hristos, viaţa voastră, atunci vă veţi arăta şi voi împreună cu El în slavă.

Hristos este viata credinciosului.

2.      Judecata de sine inseamna negare sau tagaduire de sine. Aceasta este mai mult decat austeritate (asprime fata de sine).
Austeritatea inseamna renuntarea la placerile trupului. Daca punem in practica numai austeritatea, inseamna sa tratam simptomele si nu cauza. Dar cand practicam lepadarea de sine, atunci atacam cauza, pentru ca in noi, adica firea noastra pamanteasca, “nimic bun nu locuieste”

Romani 7:18

Ştiu, în adevăr, că nimic bun nu locuieşte în mine, adică în firea mea pământească, pentru că, ce-i drept, am voinţa să fac binele, dar n-am puterea să-l fac. 

Negarea de sine inseamna sa ne luam crucea si sa-L urmam pe Hristos

Marcu 8:34-38

·  34 Apoi a chemat la El norodul împreună cu ucenicii Săi şi le-a zis: „Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine însuşi, să-şi ia crucea şi să Mă urmeze.

·  35 Căci oricine va vrea să-şi scape viaţa, o va pierde; dar oricine îşi va pierde viaţa din pricina Mea şi din pricina Evangheliei, o va mântui.

·  36 Şi ce foloseşte unui om să câştige toată lumea, dacă îşi pierde sufletul?

·  37 Sau ce va da un om în schimb pentru sufletul său?

·  38 Pentru că de oricine se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în acest neam preacurvar şi păcătos, Se va ruşina şi Fiul omului, când va veni în slava Tatălui Său împreună cu sfinţii îngeri.”

3.      Judecata de sine inseamna pierderea vietii eului si gasirea vietii lui Hristos

Galateni 2:20

Am fost răstignit împreună cu Hristos, şi trăiesc… dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa, pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine.

4.      Judecata de sine inseamna sa nu mai avem constiinta de sine, ci sa avem constiinta de Hristos

Matei 28:20

Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului.” Amin.

5.      Judecata de sine inseamna sa nu mai fi sub conducerea eului, ci sa devii o fiinta condusa de Hristos
Faptele apostolilor 9:6

Tremurând şi plin de frică, el a zis: „Doamne, ce vrei să fac?” „Scoală-te”, i-a zis Domnul, „intră în cetate, şi ţi se va spune ce trebuie să faci.”

6.      Judecata de sine inseamna sa nu mai pui in practica pretuirea de sine, ci sa pretuiesti pe altii mai mult decat pe tine insuti
Filipeni 2:3

Nu faceţi nimic din duh de ceartă sau din slavă deşartă; ci, în smerenie, fiecare să privească pe altul mai presus de el însuşi.

  Judecata de sine inseamna sa devii om lipsit de egoism.

III.                Judecata faptelor credinciosului

 La sfarsit, toti credinciosii trebuie sa se infatiseze la  “scaunul de judecata al lui Hristos” unde vor fi judecata faptele lor.
2Corinteni 5:10

Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut când trăia în trup.

   Lucrarea credinciosului va fi judecata la “scaunul de judecata al lui Hristos” . Expresia “Scaunul de judecata al lui Hristos” se gaseste numai de doua ori in toata Biblia, dar referirile la el sunt numeroase. Se gaseste in versetul de mai sus si la
Romani 14:10

Dar pentru ce judeci tu pe fratele tău? Sau pentru ce dispreţuieşti tu pe fratele tău? Căci toţi ne vom înfăţişa înaintea scaunului de judecată al lui Hristos.

  O citire atenta a ambelor versete impreuna cu contextual lor arata ca numai cei credinciosi  vor aparea “in fata scaunului de judecata al lui Hristos.” Va fi judecata lucrarea lor, nu pacatele lor, pentru ca am vazut ca pacatele credinciosilor au fost judecate in Hristos la Calvar si ca  “nu este nici o osandire pentru cei ce sun tai lui Hristos Isus”
Romani 8:1

Acum, dar, nu este nicio osândire pentru cei ce sunt în Hristos Isus, care nu trăiesc după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului.

1.      Aceasta judecata va avea loc “in vazduh”, dupa prima inviere. “intai vor invia cei morti in Hrsitos”

1Tesaloniceni 4:14-18

·  14 Căci, dacă credem că Isus a murit şi a înviat, credem şi că Dumnezeu va aduce înapoi, împreună cu Isus, pe cei ce au adormit în El.

·  15 Iată, în adevăr, ce vă spunem prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi.

·  16 Căci însuşi Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, şi întâi vor învia cei morţi în Hristos.

·  17 Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.

·  18 Mângâiaţi-vă, dar, unii pe alţii cu aceste cuvinte.

 Va fi o perioada de o mie de ani intre invierea celor mantuiti si a celor  nemantuiti.

Apocalipsa 20:4-5

·  4 Şi am văzut nişte scaune de domnie; şi celor ce au şezut pe ele li s-a dat judecata. Şi am văzut sufletele celor ce li se tăiase capul din pricina mărturiei lui Isus şi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu, şi ale celor ce nu se închinaseră fiarei şi icoanei ei şi nu primiseră semnul ei pe frunte şi pe mână. Ei au înviat şi au împărăţit cu Hristos o mie de ani.

·  5 Ceilalţi morţi n-au înviat până nu s-au sfârşit cei o mie de ani. Aceasta este întâia înviere.

,si va fi o perioada de o mie de ani, intre “scaunul de judecata al lui Hristos” unde vor aparea numia cei mantuiti si “scaunul de domnie mare si alb” unde vor aparea numai cei pacatosi.

2.      La scaunul de judecata al lui Hristos, credinciosul va da socoteala de sine insusi inaintea lui Dumnezeu. De aceea trebuie sa ne uitam la faptele noastre, si sa nu judecam faptele altora


Romani 14:10-13

·  10 Dar pentru ce judeci tu pe fratele tău? Sau pentru ce dispreţuieşti tu pe fratele tău? Căci toţi ne vom înfăţişa înaintea scaunului de judecată al lui Hristos.

·  11 Fiindcă este scris: „Pe viaţa Mea Mă jur, zice Domnul, că orice genunchi se va pleca înaintea Mea şi orice limbă va da slavă lui Dumnezeu.”

·  12 Aşa că fiecare din noi are să dea socoteală despre sine însuşi lui Dumnezeu.

·  13 Să nu ne mai judecăm, dar, unii pe alţii. Ci mai bine judecaţi să nu faceţi nimic care să fie pentru fratele vostru o piatră de poticnire sau un prilej de păcătuire.

3.      Unul dintre cele mai umilitoare ganduri este Acela de a sti ca intr-o zi credinciosul va fi pus in fata tuturor faptelor sale “bune sau rele”. Unii se vor rusina

1Ioan 2:28

  Şi acum, copilaşilor, rămâneţi în El, pentru ca, atunci când Se va arăta El, să avem îndrăzneală şi, la venirea Lui, să nu rămânem de ruşine şi depărtaţi de El.

,si “isi vor pierde rasplata” – nu isi vor pierde mantuirea, ci isi vor pierde rasplata.


1Corinteni 3:11-15

·  11 Căci nimeni nu poate pune o altă temelie decât cea care a fost pusă şi care este Isus Hristos.

·  12 Iar dacă clădeşte cineva pe această temelie aur, argint, pietre scumpe, lemn, fân, trestie,

·  13 lucrarea fiecăruia va fi dată pe faţă: ziua Domnului o va face cunoscut, căci se va descoperi în foc. Şi focul va dovedi cum este lucrarea fiecăruia.

·  14 Dacă lucrarea zidită de cineva pe temelia aceea rămâne în picioare, el va primi o răsplată.

·  15 Dacă lucrarea lui va fi arsă, îşi va pierde răsplata. Cât despre el, va fi mântuit, dar ca prin foc.

De aceea, orice faci, fa pentru slava lui Dumnezeu 

Coloseni 3:17

Şi orice faceţi, cu cuvântul sau cu fapta, să faceţi totul în Numele Domnului Isus şi mulţumiţi, prin El, lui Dumnezeu Tatăl.

IV.             Judecata popoarelor

  Cu ocazia celei de-a doua venire a Domnului Isus, toate popoarele vor fi judecate.

Matei 25:31-46

·  31 Când va veni Fiul omului în slava Sa cu toţi sfinţii îngeri, va şedea pe scaunul de domnie al slavei Sale.

·  32 Toate neamurile vor fi adunate înaintea Lui. El îi va despărţi pe unii de alţii cum desparte păstorul oile de capre;

·  33 şi va pune oile la dreapta, iar caprele la stânga Lui.

·  34 Atunci Împăratul va zice celor de la dreapta Lui: „Veniţi binecuvântaţii Tatălui Meu de moşteniţi Împărăţia care v-a fost pregătită de la întemeierea lumii.

·  35 Căci am fost flămând, şi Mi-aţi dat de mâncat; Mi-a fost sete, şi Mi-aţi dat de băut; am fost străin, şi M-aţi primit;

·  36 am fost gol, şi M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav, şi aţi venit să Mă vedeţi; am fost în temniţă, şi aţi venit pe la Mine.”

·  37 Atunci cei neprihăniţi Îi vor răspunde: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând şi Ţi-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ţi sete şi Ţi-am dat de ai băut?

·  38 Când Te-am văzut noi străin şi Te-am primit? Sau gol şi Te-am îmbrăcat?

·  39 Când Te-am văzut noi bolnav sau în temniţă şi am venit pe la Tine?”

·  40 Drept răspuns, Împăratul le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori aţi făcut aceste lucruri unuia din aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie Mi le-aţi făcut.”

·  41 Apoi va zice celor de la stânga Lui: „Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic care a fost pregătit diavolului şi îngerilor lui!

·  42 Căci am fost flămând, şi nu Mi-aţi dat să mănânc; Mi-a fost sete, şi nu Mi-aţi dat să beau;

·  43 am fost străin, şi nu M-aţi primit; am fost gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; am fost bolnav şi în temniţă, şi n-aţi venit pe la Mine.”

·  44 Atunci Îi vor răspunde şi ei: „Doamne, când Te-am văzut noi flămând, sau fiindu-Ţi sete, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă, şi nu Ţi-am slujit?”

·  45 Şi El, drept răspuns, le va zice: „Adevărat vă spun că, ori de câte ori n-aţi făcut aceste lucruri unuia dintre aceşti foarte neînsemnaţi fraţi ai Mei, Mie nu Mi le-aţi făcut.”

·  46 Şi aceştia vor merge în pedeapsa veşnică, iar cei neprihăniţi vor merge în viaţa veşnică.”

   Aceasta judecata nu este cea de la tronul mare si alb

Apocalipsa 20:11-15

·  11 Apoi am văzut un scaun de domnie mare şi alb, şi pe Cel ce şedea pe el. Pământul şi cerul au fugit dinaintea Lui şi nu s-a mai găsit loc pentru ele.

·  12 Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea.

·  13 Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.

·  14 Şi Moartea şi Locuinţa morţilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.

·  15 Oricine n-a fost găsit scris în Cartea Vieţii a fost aruncat în iazul de foc.


O comparative amanuntita a celor doua judecati va stabili urmatoarele fapte:

1.      Judecata popoarelor va avea loc atunci “Cand Fiul omului va veni in slava Sa…. Si …. Va sedea pe tronul slavei Sale”
Apocalipsa 20:11-15



·  11 Apoi am văzut un scaun de domnie mare şi alb, şi pe Cel ce şedea pe el. Pământul şi cerul au fugit dinaintea Lui şi nu s-a mai găsit loc pentru ele.

·  12 Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea.

·  13 Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.

·  14 Şi Moartea şi Locuinţa morţilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.

·  15 Oricine n-a fost găsit scris în Cartea Vieţii a fost aruncat în iazul de foc.

Tronul mare si alb nu este numit niciodata “tronul Slavei Sale”.

2.      La aceasta judecata, El va judeca neamurile care vor fi atunci in viata

Ioel 3:11-16

·  11 Grăbiţi-vă şi veniţi, toate neamurile dimprejur, şi strângeţi-vă! Acolo coboară, Doamne, pe vitejii Tăi!

·  12 „Să se scoale neamurile şi să se suie în valea lui Iosafat! Căci acolo voi şedea să judec toate neamurile dimprejur.

·  13 Puneţi mâna pe seceră, căci secerişul este copt! Veniţi şi călcaţi cu picioarele, căci linurile sunt pline, şi tocitorile dau peste ele! Căci mare este răutatea lor!”

·  14 Vin grămezi-grămezi în valea judecăţii, căci ziua Domnului este aproape, în valea judecăţii.

·  15 Soarele şi luna se întunecă, şi stelele îşi pierd strălucirea.

·  16 Domnul răcneşte din Sion, glasul Lui răsună din Ierusalim, de se zguduie cerurile şi pământul. Dar Domnul este scăparea poporului Său şi ocrotirea copiilor lui Israel.

La judecata de la tronul alb, El va judeca pe cei morti ca pacatosi.

3.      La aceasta judecata, nu va fi o inviere a mortilor. La tronul mare si alb toti cei morti ca pacatosi inviaza: “Marea a dat inapoi pe mortii care erau in ea; Moartea si Locuinta Mortilor au dat inapoi pe mortii care erau in ele…”
Apocalipsa 20:13

Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.

4.      La aceasta judecata, Dumnezeu “Imparatul” este Judecator si judeca neamurile care vor fi in viata in Imparatia Sa de pe pamant. La tronul mare si alb, judecatorul este Dumnezeu, judecand  numai pe cei morti ca pacatosi.

5.      La aceasta judecata nu se deschide nici o carte. La tronul mare si alb, “niste carti au fost deschise”.

6.      La aceasta judecata sunt judecate trei categorii : “oile” – cei mantuiti

Apocalipsa 7:9-17

·  9 După aceea m-am uitat şi iată că era o mare gloată pe care nu putea s-o numere nimeni, din orice neam, din orice seminţie, din orice norod şi de orice limbă, care stătea în picioare înaintea scaunului de domnie şi înaintea Mielului, îmbrăcaţi în haine albe, cu ramuri de finic în mâini;

·  10 şi strigau cu glas tare şi ziceau: „Mântuirea este a Dumnezeului nostru, care şade pe scaunul de domnie, şi a Mielului!”

·  11 Şi toţi îngerii stăteau împrejurul scaunului de domnie, împrejurul bătrânilor şi împrejurul celor patru făpturi vii. Şi s-au aruncat cu feţele la pământ în faţa scaunului de domnie, şi s-au închinat lui Dumnezeu,

·  12 şi au zis: „Amin. A Dumnezeului nostru să fie lauda, slava, înţelepciunea, mulţumirile, cinstea, puterea şi tăria, în vecii vecilor! Amin.”

·  13 Şi unul din bătrâni a luat cuvântul şi mi-a zis: „Aceştia, care sunt îmbrăcaţi în haine albe, cine sunt oare? Şi de unde au venit?”

·  14 „Doamne”, i-am răspuns eu, „tu ştii.” Şi el mi-a zis: „Aceştia vin din necazul cel mare; ei şi-au spălat hainele şi le-au albit în sângele Mielului.

·  15 Pentru aceasta stau ei înaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu şi-I slujesc zi şi noapte în Templul Lui. Cel ce şade pe scaunul de domnie Îşi va întinde peste ei cortul Lui.

·  16 Nu le va mai fi foame, nu le va mai fi sete; nu-i va mai dogori nici soarele, nici vreo altă arşiţă.

·  17 Căci Mielul, care stă în mijlocul scaunului de domnie, va fi Păstorul lor, îi va duce la izvoarele apelor vieţii, şi Dumnezeu va şterge orice lacrimă din ochii lor.”

, “caprele”  - cei nemantuiti
Apocalipsa 7:1-8

·  1 După aceea am văzut patru îngeri, care stăteau în picioare în cele patru colţuri ale pământului. Ei ţineau cele patru vânturi ale pământului, ca să nu sufle vânt pe pământ, nici pe mare, nici peste vreun copac.

·  2 Şi am văzut un alt înger, care se suia dinspre răsăritul soarelui şi care avea pecetea Dumnezeului celui Viu. El a strigat cu glas tare la cei patru îngeri, cărora le fusese dat să vatăme pământul şi marea,

·  3 zicând: „Nu vătămaţi pământul, nici marea, nici copacii, până nu vom pune pecetea pe fruntea slujitorilor Dumnezeului nostru!”

·  4 Şi am auzit numărul celor ce fuseseră pecetluiţi: o sută patruzeci şi patru de mii, din toate seminţiile fiilor lui Israel.

·  5 Din seminţia lui Iuda, douăsprezece mii erau pecetluiţi; din seminţia lui Ruben, douăsprezece mii; din seminţia lui Gad, douăsprezece mii;

·  6 din seminţia lui Aşer, douăsprezece mii; din seminţia lui Neftali, douăsprezece mii; din seminţia lui Manase, douăsprezece mii;

·  7 din seminţia lui Simeon, douăsprezece mii; din seminţia lui Levi, douăsprezece mii; din seminţia lui Isahar, douăsprezece mii;

·  8 din seminţia lui Zabulon, douăsprezece mii; din seminţia lui Iosif, douăsprezece mii; din seminţia lui Beniamin, douăsprezece mii au fost pecetluiţi.

Romani 11:25-28

·  25 Fraţilor, pentru ca să nu vă socotiţi singuri înţelepţi, nu vreau să nu ştiţi taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o împietrire care va ţine până va intra numărul deplin al Neamurilor.

·  26 Şi atunci tot Israelul va fi mântuit, după cum este scris: „Izbăvitorul va veni din Sion şi va îndepărta toate nelegiuirile de la Iacov.

·  27 Acesta va fi legământul pe care-l voi face cu ei, când le voi şterge păcatele.”

·  28 În ce priveşte Evanghelia, ei sunt vrăjmaşi, şi aceasta spre binele vostru; dar în ce priveşte alegerea, sunt iubiţi, din pricina părinţilor lor.

La tronul mare si alb este numai o categorie : “cei morti”

7.      La aceasta judecata, imparatul da Imparatia celor ce au viata vesnica. La tronul mare si alb nu exista mantuiti si nici imparatie, toti sunt aruncati in “iazul de foc”.
V.                  Judecata celor pacatosi

   Cei care au murit in pacate vor fi judecati in fata scaunului de domnie mare si alb.

Apocalipsa 20:11-15

·  11 Apoi am văzut un scaun de domnie mare şi alb, şi pe Cel ce şedea pe el. Pământul şi cerul au fugit dinaintea Lui şi nu s-a mai găsit loc pentru ele.

·  12 Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea.

·  13 Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.

·  14 Şi Moartea şi Locuinţa morţilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.

·  15 Oricine n-a fost găsit scris în Cartea Vieţii a fost aruncat în iazul de foc.

   Judecata de la scaunul de domnie mare si alb va urma dupa domnia de o mie de ani a lui Hristos. Aceasta este judecata finala cand numai pacatosii morti vor fi judecati. 

Dupa Apocalipsa 20:5

Ceilalţi morţi n-au înviat până nu s-au sfârşit cei o mie de ani. Aceasta este întâia înviere.


,credinciosii inviaza cu o mie de ani inainte de aceasta judecata, si lucrarile lor sunt judecate la “scaunul de judecata al lui Hristos”
2Corinteni 5:10

Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut când trăia în trup.

1.      La aceasta judecata, pacatosii morti vor cauta un loc ca sa se ascunda de fata Domnului Isus Hristos, Judecatorul. Dar nu va fi nici un loc de scapare.

2.      La aceasta judecata , “mortii, mari si mici” vor sta inaintea lui Dumnezeu. Dar maretia celor mari nu va avea nici o valoare. “Nu este nici unul care sa faca binele, nici unul macar”


Romani 3:12

Toţi s-au abătut şi au ajuns nişte netrebnici. Nu este niciunul care să facă binele, niciunul măcar.

3.      La aceasta judecata se va deschide “Cartea Vietii”. De ce  “Cartea Vietii” daca la aceasta judecata nu vin cei mantuiti? Celor pacatosi li se va arata ca Dumnezeu in indurarea Sa a randuit si pentru ei har, asa ca ei nu vor avea nici o scuza

Romani 1:18-20

·  18 Mânia lui Dumnezeu se descoperă din cer împotriva oricărei necinstiri a lui Dumnezeu şi împotriva oricărei nelegiuiri a oamenilor care înăbuşă adevărul în nelegiuirea lor.

·  19 Fiindcă ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu le este descoperit în ei, căci le-a fost arătat de Dumnezeu.

·  20 În adevăr, însuşirile nevăzute ale Lui, puterea Lui veşnică şi dumnezeirea Lui se văd lămurit, de la facerea lumii, când te uiţi cu băgare de seamă la ele în lucrurile făcute de El. Aşa că nu se pot dezvinovăţi;

4.      La aceasta judecata, mortii vor fi judecati “dupa faptele lor”. Dumnezeu este un Dumenzeu drept, si intrucat sunt diferite grade de pedepsir in iad, unii vor fi pedepsiti mai mult ca altii.

Luca 12:42,48

·  42 Şi Domnul a zis: „Cine este ispravnicul credincios şi înţelept pe care-l va pune stăpânul său peste slugile sale ca să le dea partea lor de hrană la vremea potrivită?

·  48 Dar cine n-a ştiut-o, şi a făcut lucruri vrednice de lovituri, va fi bătut cu puţine lovituri. Cui i s-a dat mult, i se va cere mult; şi cui i s-a încredinţat mult, i se va cere mai mult.

5.      La judecata nu va exista achitare, nici curte superioara de judeacata la care sa poata face apel cei pierduti. Vor fi pierduti, pierduti pentru totdeauna; va fi o condamnare vesnica si aceasta fara speranta. Exista un iad
Luca 16:19-31

·  19 Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră şi in subţire; şi în fiecare zi ducea o viaţă plină de veselie şi strălucire.

·  20 La uşa lui, zăcea un sărac, numit Lazăr, plin de bube.

·  21 Şi dorea mult să se sature cu firimiturile care cădeau de la masa bogatului; până şi câinii veneau şi-i lingeau bubele.

·  22 Cu vremea, săracul a murit; şi a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul, şi l-au îngropat.

·  23 Pe când era el în Locuinţa morţilor, în chinuri, şi-a ridicat ochii în sus, a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui

·  24 şi a strigat: „Părinte Avraame, fie-ţi milă de mine şi trimite pe Lazăr să-şi înmoaie vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba; căci grozav sunt chinuit în văpaia aceasta.”

·  25 „Fiule”, i-a răspuns Avraam, „adu-ţi aminte că, în viaţa ta, tu ţi-ai luat lucrurile bune, şi Lazăr şi-a luat pe cele rele; acum aici, el este mângâiat, iar tu eşti chinuit.

·  26 Pe lângă toate acestea, între noi şi între voi este o prăpastie mare, aşa ca cei ce ar vrea să treacă de aici la voi sau de acolo la noi să nu poată.”

·  27 Bogatul a zis: „Rogu-te, dar, părinte Avraame, să trimiţi pe Lazăr în casa tatălui meu;

·  28 căci am cinci fraţi, şi să le adeverească aceste lucruri, ca să nu vină şi ei în acest loc de chin.”

·  29 Avraam a răspuns: „Au pe Moise şi pe proroci; să asculte de ei.”

·  30 „Nu, părinte Avraame”, a zis el, „ci dacă se va duce la ei cineva din morţi, se vor pocăi.”

·  31 Şi Avraam i-a răspuns: „Dacă nu ascultă pe Moise şi pe proroci, nu vor crede nici chiar dacă ar învia cineva din morţi.”

,si in iad, nu va fi nadejde, nici compatimire, nici dragoste; nici chiar dragostea lui Dumnezeu nu trece dincolo de portile iadului.









Bibliografie : Noul Testament, Psalmi, Proverbe si Indrumari     editura: Liga Bibliei  

Niciun comentariu:

 
Bloguri, Bloggeri si Cititori
Top Crestin

Social Icons

 
Blogger Templates