Ads 468x60px

luni, 24 iunie 2013

Iertarea


   In Matei 26:28

căci acesta este sângele Meu, sângele legământului celui nou, care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor.

cuvantul tradus "iertare", (de asemnea in Faptele Apostolilor 10:43, Evrei 9:22) si oriunde este redat "iertare", inseamna "a inlatura". Si acesta este, in toata Scriptura, intelesul fundamental al iertarii: a separa pacatul de pacatos. Trebuie sa facem o deosebire intre iertarea divina si cea omeneasca:

  • Iertarea omeneasca inseamna absolvirea  de pedeapsa meritata, in timp ce iertarea divina, in simboluri in Vechiul Testament si in implinire in Noul Testament, totdeauna urmeaza executarii pedepsei. "Preotul va face pentru omul acesta ispasirea pacatelor pe care le-a comis; si i se va ierta"


Leviticul 4:35
  • 35 Preotul să ia toată grăsimea, cum se ia grăsimea mielului adus ca jertfă de mulţumire, şi s-o ardă pe altar, peste jertfele mistuite de foc înaintea Domnului. Astfel va face preotul pentru omul acesta ispăşirea păcatului pe care l-a săvârşit, şi i se va ierta
 "Acesta este sangele Meu, al legamantului celui nou, care se varsa pentru multi spre iertarea (inlaturarea) pacatelor" 

Matei 26:28
  • 28 căci acesta este sângele Meu, sângele legământului celui nou, care se varsă pentru mulţi, spre iertarea păcatelor.
"Fara varsare de sange nu este iertare"

Evrei 9:22
  • 22 Şi, după Lege, aproape totul este curăţat cu sânge; şi fără vărsare de sânge nu este iertare.

 Pacatul in viata celui credincios intrerupe partasia lui cu Tatal si cu Fiul; este iertare dupa marturisire 

Psalmul 32:5
  • 5 Atunci Ţi-am mărturisit păcatul meu şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!” Şi Tu ai iertat vina păcatului meu. 

 insa intotdeauna pe baza jertfei ispasitoare a lui Hristos 
                                                                   
  1Ioan 1:6-9
  • 6 Dacă zicem că avem părtăşie cu El, şi umblăm în întuneric, minţim şi nu trăim adevărul.
  • 7 Dar dacă umblăm în lumină, după cum El însuşi este în lumină, avem părtăşie unii cu alţii; şi sângele lui Isus Hristos, Fiul Lui, ne curăţă de orice păcat.
  • 8 Dacă zicem că n-avem păcat, ne înşelăm singuri, şi adevărul nu este în noi.
  • 9 Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire.
 
1Ioan 2:2
  • 2 El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi.
Si
  • iertarea omeneasca se bazeaza pe jertfa si rezulta din iertarea divina. In multe pasaje aceasta este presupusa mai degraba decat exprimata, insa principiul este declarat in 
Matei 18:32-33
  • 32 Atunci stăpânul a chemat la el pe robul acesta şi i-a zis: „Rob viclean! Eu ţi-am iertat toată datoria, fiindcă m-ai rugat.
  • 33 Oare nu se cădea să ai şi tu milă de tovarăşul tău cum am avut eu milă de tine?”

 Efeseni 4:32
  • Dimpotrivă, fiţi buni unii cu alţii, miloşi şi iertaţi-vă unul pe altul, cum v-a iertat şi Dumnezeu pe voi în Hristos.

 Pretuirea iertarii primite ne invata sa iertam si noi; daca nu iertam, avem a face cu disciplina lui Dumnezeu. Si iertarea disciplinara se acorda cand disciplina si-a atins scopul. In multe cazuri, iertarea regleaza atitudinea lui Dumnezeu fata de noi sub aspectul raspunderii, partasiei si al disciplinei. Cu toata iertarea, Dumnezeu poate sa-Si continue disciplina

 2Samuel 12:11-14

  • 11 Aşa vorbeşte Domnul: „Iată, din casa ta voi ridica nenorocirea împotriva ta şi voi lua sub ochii tăi pe nevestele tale şi le voi da altuia care se va culca cu ele în faţa soarelui acestuia.
  • 12 Căci ai lucrat pe ascuns; Eu însă voi face lucrul acesta în faţa întregului Israel şi în faţa soarelui.”
  • 13 David a zis lui Natan: „Am păcătuit împotriva Domnului!” Şi Natan a zis lui David: „Domnul îţi iartă păcatul, nu vei muri.
  • 14 Dar, pentru că ai făcut pe vrăjmaşii Domnului să-L hulească, săvârşind fapta aceasta, fiul care ţi s-a născut va muri.”

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si cat de greu ne este sa practicam iertarea uneori... Dar Dumnezeu e modelul nostru si stiu sigur ca daca ne straduim, vom putea deveni asemeni Lui!

Toate cele bune!

 
Bloguri, Bloggeri si Cititori
Top Crestin

Social Icons

 
Blogger Templates